מצלמות לזיהוי טמפרטורות קהל

במצב הנוכחי, בעקבות התפשטות וירוס הקורונה וההנחיות החדשות, כל עסק, חנות, מקום עבודה נדרש להחתים את העובדים מדי יום על הצהרת בריאות ומדידת חום, ולתעד את הרישומים.
קיימים פתרונות רבים לתיעוד כניסות ומדידת חום ללא צורך בכוח אדם באמצעות מערכת בקרת כניסה המשולבת בדיקת טמפרטורה – מצלמה לזיהוי חום, מצלמה זו הכולל מסך בגודל 7" מאפשרת מדידת חום באופן אוטומטי לנכנסים למקום, ותיעוד הכולל פרטי האדם הנבדק, תאריך, צילום והטמפרטורה הנמדדת בעת הכניסה. המערכת יכולה להתחבר לבקרת כניסה קיימת – מחסום מהיר, גלגלת, ואף מנעול חשמלי/אלקטרו מגנט, ולאפשר פתיחת דלת לאנשים מוכרים בלבד לאחר שעברו בדיקה וקיבלו אישור.

מערכות נוספות למדידת חום לקבוצות גדולות של אנשים בו זמנית, נעשית באמצעות מצלמה תרמית (מערכת דימות תרמית) על בסיס קרינה תת אדומה, שילוב מצלמה תרמית עם מערכת AI מאפשר זיהוי פנים מדויק של הנכנסים, וכך המצלמה התרמית מאפשרת התמקדות ומדידת הטמפרטורות באזור הפנים של הקהל, צילום במצלמה תרמית מתבצע על בסיס קליטת קרינה תת-אדומה (Infra-Red או IR), הנפלטת מכל עצם בעל טמפרטורה מעל האפס, מצלמת חום, או מצלמה תרמית (Thermal Imaging Camera), מציגה את המצולם בצבעים שונים. הצבעים הללו משקפים מידות חום שונות. עצמים חמים נראים צהובים, בעוד שעצמים קרים מוצגים בתמונה בצבעים כמו כחול או וורוד. מצלמות חום, או מצלמות תרמיות, מתבססות על טכנולוגיה הדימות התרמי (Thermography).

החיסרון בשימוש במצלמה בצילום באזור רחב הנו חוסר הדיוק בזיהוי הטמפרטורה המדויקת, המצלמה יודעת להבדיל בין אזורים חמים וקרים אך לא מספיק מדויקת על מנת לזהות את הטמפרטורה בטווחי סטייה קטנים (יכולה להגיע להפרשים של 1 מעלות C) וזה בהתאם לשטח המקום המצולם, הפרשי הטמפרטורה במקום, כניסת חום מבחוץ וכו', ולכן על מנת להגיע לזיהוי איכותי יש להוסיף למצלמה זו מכשיר חיצוני הנקרא "גוף שחור" Black Body, אותה יחידה חיצונית, מאפשרת כיול של טמפרטורה קבועה בה היא נמצאת, וכך עוזרת להוריד את הסטייה לעד 0.3 מעלות.

שילוב של מצלמה תרמית וגוף שחור, מאפשר מערכת אמינה ואיכותית לזיהוי חום אצל מספר רב של אנשים, מערכות אלו בשילוב בקרת כניסה לפתיחה / נעילת דלתות בחירום, מערכת התראה – במקרים של זיהוי חום גבוהה, שרת מחשב עם מסך לצורך הצגת הנכנסים והטמפ' הנמדדת ובקרה על ידי קב"ט, מאפשר כלי חיוני בכניסות בהם נכנסים מספר רב של אנשים בו זמנית: שדות תעופה, קניונים, בתי חולים וכו'.

בו זמנית, ניתן לקבל מידע נוסף באתר https://tsec.co.il/

לסרטון הדגמה על המוצר למדידת טמפרטורה באופן עצמאי: