בנייני מגורים

למה מצלמות אבטחה לבניין?

 מספיק שנשב ערב אחד מול החדשות של שעה 20:00, על מנת שנוכל להבין מדוע אנו זקוקים למצלמות האבטחה, הסיבות למצלמות רבות ומגוונות, וסה"כ חשוב לנו להבין שהמטרה של המצלמות היא על מנת לשמור עלינו, למנוע ולמזער מקרים של ונדליזם, ולאפשר לנו לחקור ולטפל במקרים – לאחר שהם קורים – מהר יותר.
האם צריך הסכמה של כל הדיירים על מנת שנוכל להתקין מצלמות אבטחה בבניין?
נושא של התקנת מצלמות אבטחה מכספי ועד הבניין –  הוא נושא השנוי במחלקות, ברוב המקרים מצלמות מותקנות ברוב של יותר מ 51 אחוז – מכספי ועד הבניין.
אך בכל מקרה, כל דייר רשאי מצלמות באופן פרטי כל עוד שהמצלמות נמצאת בשטח ציבורי משותף, מסומנות בשילוט מתאים ואינן פוגעות בפרטיות של הדיירים האחרים.
 
האם זה מרתיע?
 
מצלמות האבטחה הינן הדבר המרתיע והמשתלם ביותר גם מבחינת עלות מול תועלת שקיים היום, כל גנב או כל מי שמתכנן לעשות פעולה שאינה חוקית, יעדיף לעשות זאת במקום שבו אינן מותקנות מצלמות אבטחה.
כיום, כשיש כל כך הרבה תוכניות תחקירים בטלוויזיה שמראות מקרים של גנבים בפעולה, ומצליחות לאתר אתם בזה אחר זה, ובעידן הפייסבוק ושיתוף התמונות בין חברים העברת המידע גדולה מאי פעם, גנבים שצולמו במצלמות אבטחה – נתפסים, וזה מוכח!
עד כמה ניתן לזהות אנשים/פנים במצלמות אבטחה בבניין?
כמו במצלמות רגילות, גם במצלמות אבטחה ניתן לזהות פנים, הכול תלוי במיקום המצלמה בסוג ובאיכות, מצלמות שמותקנות בגובה מתאים, בזוית נכונה, יכולת לתת תמונה ברורה של פנים של כל מי שעובר לידה. כמובן גם שזאת המטרה של המצלמות בסופו של דבר, לתת תמונה ברורה של פנים או של כל פרט מזהה אחר שיוכל לעזור לנו במקרה של חקירת אירוע.
באיזה מיקום בבניין המגורים מקובל להתקין מצלמות?
 
זה תלוי כמובן בגודל הבניין, מקומות שרצוי להתקין בהם בד"כ:
לובי הכניסה לבניין – במידה ויש לנו שם ריהוט – אז לראות שלא שוברים והורסים.
כניסה ויציאה מהמעליות – זיהוי של אנשים חשודים, חקירה במקרה של פריצה לאחת הדירות.
מצלמות באזור תיבות הדואר – על מנת לראות שלא גונבים לנו דואר.
חדרי זבל, חדרי אופניים, כניסה למחסנים וחדרי גז – אזורים שיכולה להתבצע בהם פעילות חשודה, ונדליזם וגניבות.
חניונים וחניות – תיעוד של פריצות לרכבים.
גינות סביב הבניין – תיעוד של אנשים חשודים, פדופילים והשחתת רכוש.
מהו זמן ההתקנה לבניין מגורים ממוצע?
זמן ההתקנה תלוי בגודל הבניין ובכמות המצלמות. ההתקנה ממוצעת היא בין יום בבניין רגיל ויכולה גם לקחת שבוע שלם בבניינים גדולים עם חניונים וכד'
האם ניתן לשים את מצלמות האבטחה במקום אסטרטגי מבלי שיבלטו?
קודם כל , זה מאוד מועיל שהמצלמות בולטות וגלויות, מעבר לכך, ניתן לשים מצלמות עם מיגון קשיח, מיועד נגד אלימות. ואם בכל זאת עדיין לא רוצים שידעו, אפשר מצלמות נסתרות באזורים אסטרטגיים, שיכולות בנוסף גם לשמור על המצלמות הרגילות.
מהם היתרונות שיש בהתקנת מצלמות אבטחה?
 
קודם כל, הביטחון שלנו, עצם זה שאנחנו יכולים להיות בטוחים שכל מה שקורה בבניין, מתועד. כשיש לנו שמירה על הרכוש בזמן שאנחנו לא נמצאים, כשיש מי שמונע מאנשים מפוקפקים להסתובב ליד הבניין שלנו לדבר עם הילדים שלנו.
עם הטכנולוגיה של היום אנחנו יכולים להתחבר מרחוק דרך האינטרנט או דרך הסלולארי אל המצלמות, ולראות, מה קורה בזמן אמת.
במקרה שהייתה פריצה או מקרה חבלה בבניין, למשטרה יש אפשרות לנתח את המקרה, להתחקות אחר הגנבים, במקרים שבהם היו מצלמות אבטחה החקירה נפתרה הרבה יותר מהר.
האם מצלמות אבטחה עוזרות בהשבחת הנכס?
מצלמות עוזרות להעלות ערך של דירה בבניין, מצלמות גורמות לדיירים להרגיש הרבה יותר בטוחים בבניין שבו יש מצלמות, מראה המצלמות והאבטחה של הבניין גורמים לבניין להראות יוקרתי ובטיחותי יותר.
כמו כן המצלמות עצמן שומרות כנגד כניסה של גורמים לא רצויים שיכולים להשחית את פני הבניין, עצם היותם של המצלמות ישנן פחות הוצאות לבניין עבור תיקונים עקב פגיעה וונדליזם.
דף נלקח מהמקור – מצלמות אבטחה לבניין 

<span dir=rtl>2תגובות ל‘בנייני מגורים’</span>

  • מותר להתקין מצלמות בבניין ללא אישור של שאר הדיירים?

    • על מנת להתקין מצלמות בבניין יש צורך באישור של רוב הדיירים לאחר ביצוע אסיפת דיירים בבניין, במידה ואתה מתקין את המצלמות באופן פרטי, אינך רשאי להתקין מצלמות בשטחים משותפים ללא הסכמה, אתה רשאי לצלם את השטח שלך כל עוד זה ללא חדירה לפרטיות שאר הדיירים.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.