10 טיפים בבחירת מצלמות אבטחה

ריכזנו 10 טיפים שמומלץ לשקול כאשר בוחרים מערכת מצלמות אבטחה לבית או לעסק:

1

היצמדו לדרישות – בתחום המצלמות אין סוף לאיכויות והטכנולוגיות – החל ממצלמות אבטחה פשוטות של חברות לא מוכרות ועד מערכות מורכבות ממותגי על מבוססות IP וסיבים אופטיים, כאשר אתם בוחרים מצלמות אבטחה היצמדו למה שאתם באמת צריכים – זמן ההקלטה, איכות התמונה הרצויה, המיקומים הנכונים. אין סיבה להתקין מצלמות שהם הרבה מעבר לדרישות, מצד שני אל תתפשרו על מערכות פשוטות שלא יתנו לכם מענה ראוי.

2

לחשוב קדימה – כשבוחרים מערכת הקלטה DVR או NVR חשוב לדעת שיש מספר ערוצים מסוים שהמערכת יכולה להכיל, כאשר מתקינים 4 מצלמות ובוחרים DVR של 4 ערוצים, חשוב לדעת שבמידה ותרצו להוסיף מצלמה נוספת בעתיד, תצטרכו להחליף את מערכת ה DVR למערכת של 8 ערוצים. לכן במידה ואתם מתכננים מערכת מצלמות, תחשבו מה יכול להתווסף בעתיד, זוויות נוספות או מיקומים נוספים שאולי תרצו לצלם בעתיד.
כאשר אתם מתכננים את התשתיות והמערכת תוכלו להשאיר כבלים נוספים למיקומים שעלולים להתווסף בעתיד, עלות השחלת הכבל תהיה זולה יותר כשאר היא תבוצע בזמן ההתקנה הראשונית מאשר שזה יקרה כתוספת בסיום ההתקנה.

3

בחרו מערכת הקלטה נוחה – בסופו של דבר כאשר אתם מתחברים מהטלפון הנייד למצלמות, דרך תוכנת מחשב או אפילו דרך מכשיר ההקלטה עצמו ממסך מקומי, חשוב שהמערכת תהיה נוחה לפעולה, במידה ותעדיפו כי המערכת תהיה בעברית או בשפה אחרת שאתם מכירים, בדקו איך נראה ממשק ההתחברות, איך נראית האפליקציה ומהם האפשרויות שלה: צפייה בשידור חי ובהקלטות? גיבוי נתונים ושיתופם? תתפלאו לגלות כי קיימים פערים גדולים בנוחות השימוש בין מערכות שונות, וכל מערכת מגיעה עם אפליקציה משלה. חלקן נוחות לשימוש וחלקן פחות.

4

שמרו על מערכת ההקלטה – בבחירת מיקום מערכת ההקלטה, שימו לב שהמערכת מותקנת במקום מוגן, התקנת מערכת הקלטה במקום נגיש ופרוץ יכולה לגרום לגנב או לפורץ לקחת אותה ביחד איתו וכך גם את כל ההקלטות. התקינו ארון עם מנעול, או שהחביאו את המערכת במקום מוסתר.

5

זוויות צילום נכונות – לא תמיד בחירה של מצלמות ברירת המחדל עם עדשה רחבה יהיו המצלמות המתאימות ביותר, רצוי לשלב סוגים שונים של עדשות בהתאם לזוויות הצפייה – כשרוצים לצלם באיכות גבוהה פנים של אנשים הנכנסים בדלת או צפייה במסדרונות, נעדיף מצלמות עם עדשה צרה יותר, במידה ונרצה לצלם רחבת חניה נעדיף מצלמות עם עדשה פתוחה ורחבה. חשוב לבחור את העדשות הנכונות בהתאם למיקום ולגובה המצלמות, וחשוב לזכור שלא תמיד עדשה פתוחה היא הנכונה ביותר.

6

תדרשו אל פסק – לא כולם מייחסים לכך חשיבות, אל פסק הוא מוצר חובה במערכת מצלמות אבטחה, הוא מגן על המערכת בזמן נפילות חשמל ומאריך את חיי המוצר, ובנוסף מאפשר המשך הקלטה בזמן הפסקות חשמל. קרו מקרים רבים בהם הפורצים ניתקו את החשמל טרם פריצתם לעסק/לדירה. ברגע שמערכת מחוברת באופן ישיר ללא אל פסק, לא יהיה הקלטות במידה ולא יהיה חשמל.

7

החליפו ססמאות ברירת מחדל – במיוחד במערכות המחוברות לרשת – חובה לשנות את ססמאות ברירת המחדל ברגע חיבור המערכת לאינטרנט, ישנם סורקים רבים שמזהים מערכות עם ססמאות ברירת מחדל ומנצלים זאת על מנת לפרוץ למערכת, להשתמש בה לצורך פריצה למחשבים, השתלת תכנות ריגול, כריית מטבעות דיגיטליים וסתם גרימת נזק או מציצנות. חשוב להחליף ססמאות בעיקר את ססמאות האדמין ולשמור אותם במקום בטוח.

8

תבדקו שהמערכת מקליטה – כן! זה נשמע מעט מצחיק, אבל זה חשוב, למרות שברוב המערכות קיימת התרעה – צפצוף או מייל שנשלח ברגע שיש תקלה בכונן הקשיח, חשוב לוודא כי הכללים הללו מופעלים, וקיימת התרעה במידה ואין הקלטה במכשיר, מערכות שלא הותקנו כראוי או לא תוחזקו כמו שצריך, וברגע האמת כשהיו צריכים לשחזר אירועים ההקלטה פשוט לא הייתה קיימת במכשיר.

9

רשימת מיקומים ומצלמות – בסיום ההתקנה, במיוחד במערכות גדולות, בצעו רישום מסודר של כל מיקומי המצלמות המותקנות, תמספרו אותם לפי סדר ותתעדו זאת בדף מסודר אשר ישמר בקרבת מערכת ההקלטה, אם אפשר אף תסמנו את כבר הכבלים וספקי הכוח על פי מיקום המצלמות, זה חשוב מאוד במקרים של תקלות ושינויים במערכת.

10

שילוט למצלמות חיצוניות – זה טיפ חשוב שיכול למנוע הרבה מקרים של אי נעימות, בעיקר בבנייני מגורים, ברגע שמתקינים מצלמות, חובה עליכם לדאוג לשילוט מתאים על מנת שידעו כי המקום מצולם על ידי מצלמות אבטחה.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.